Vasile Roman
Strategic si operațional în afaceri
Sun Tzu a spus:
„Astfel, în război, strategul învingător caută lupta numai după ce victoria a fost câștigată, în timp ce cel căruia îi este destinat să învingă mai întâi luptă și apoi caută victoria.”
A gândi strategic în afaceri înseamnă a „vizualiza” modul în care compania pe care o conduci va schimba mediul de afaceri pe termen lung.
Strategia este arta de a identifica obiectivul companiei, de a utiliza instrumentele (resursele) și căile (metodele și procesele) pentru atingerea obiectivului.
Acest lucru înseamnă „a căuta victoria” prin modificarea și adaptarea contextului în care va evolua afacerea, adică a „acționa asupra exteriorului afacerii”.
Operaționalizatea strategiei înseamnă implementarea acesteia printr-un plan de afaceri.
Planificarea este știința de a transforma obiectivul în activități și de a le sincroniza cu resursele.
Planul reprezintă modul în care resursele sunt puse în acord cu obiectivele și lucrează „din interiorul afacerii” pentru a îndeplini strategia.
OKR – un sistem eficient pentru atingerea obiectivelor ambițioase
În aceast workshop unic vei experimenta modul în care sistemul de stabilire a obiectivelor și rezultatelor cheie (OKR) poate duce la o creștere exponențială a afacerii tale sau a proiectului tău.
Acest cadru simplu, dar adesea greșit înțeles, poate ajuta orice organizație, departament sau echipă să prospere prin stabilirea unor obiective semnificative și ambițioase.
După workshop, vei putea folosi sistemul OKR pentru a:
– defini și comunica clar prioritățile tale (ca CEO, manager, team lead , etc) cele mai importante;
– alinia obiectivelor tuturor, de la entry level la CEO;
– garanta angajamentului față de excelență în întreaga organizație;
– urmări și măsura progresul și pentru o responsabilitate transparentă;
Vei învăța din exemple din lumea reală despre cum să transformi strategiile în planuri de acțiune. Veți învăța să scrii OKR-uri eficiente și cum să implementezi sistemul într-o organizație, departament, echipă sau proiect.
Bogdan Trandafir
Dorina Ciornei
Eficientizarea activității de logistică la nivelul firmei
Un workshop în care vom discuta despre A FI EFICIENT!, adică despre a planifica, a coordona, a organiza și a urmări eficiența activității economice a firmei prin:
- raportul dintre efortul economic depus şi rezultatele obținute de o firmă în ansamblul său;
- raportul dintre rezultate (volumul vânzărilor, creșterea profitului sau a productivității muncii, reducerea cheltuielilor) și efort (consumul de resurse economice, materiale, umane şi financiare).
În această întâlnire vom studia și analiza Logistica, drept una din modalitățile cele mai importante de a eficientiza activitatea unei companii. Temele abordate vor fi:
- Planificarea, execuția și controlul fluxurilor de mărfuri şi de informații;
- Achiziția, stocarea, deplasarea și livrarea mărfurilor;
- Cooperare cu ceilalți membri din lanțul logistic în scopul îndeplinirii obiectivele asumate de firmă.
De la normalitate la patologie; cum să relaționăm cu personalitățile ”dificile”
Stagiul de formare oferă informații și competențe utile în identificarea, evaluarea și relaționarea corectă atât cu persoanele ”obișnuite” sau și cu cele ”dificile”/ ”disfuncționale”.
Pornind de descrierea personalității ”normale”, a personalității ”nevrotice” și a personalității „accentuate” și va insista pe descrierea, înțelegerea și modul optim de relaționare cu personalitățile ”dizarmonice” /”tulburări de personalitate”: paranoicul, schizoidul, schizotipalul, antisocialul, narcisistul, histrionicul, dependentul evitantul, obsesiv-compulsivul etc.
Cursanții vor avea posibilitatea de a se autoevalua sau de a evalua o persoană apropiată pentru a înțelege mai bine și integra recomandările psihologice oferite.
Ticu Constantin
Vasile Roman
Leadership si performanță în afaceri
”Liderul desăvârșit cultivă legea morală și respectă cu strictețe metoda și disciplina și astfel stă în puterea lui să controleze succesul.” – Sun Tzu
Leadership-ul este arta de a conduce oamenii și este un factor de augmentare a științei de a conduce o afacere.
Liderul este cel care se asigură că obiectivul a fost identificat și stabilit în comun, că este fost asumat de către toți participanții și că procesul de execuție este descentralizat.
Descentralizarea execuției unui plan nu înseamnă lipsa unui control ci presupune utilizarea unei disciplinei a responsabilității asumate.
Metoda pentru realizarea succesului este întărirea abilității și motivării oamenilor, adică a performanței individuale, pentru a fi în măsură să „controleze” factorii care sporesc ori blochează/întârzie atingerea obiectivelor, adică contextul.
Business Model Canvas
În acest workshop vei învăța să folosești instrumentul de inovare Business Model Canvas pentru a aborda fie o provocare, fie o oportunitate personală sau profesională.
Vei învăța să identificați și să comunicați cele nouă elemente cheie ale unui model de afaceri: segmentele de clienți, propunerea de valoare, canalele, relațiile cu clienții, resursele cheie, activitățile cheie, partenerii cheie, fluxurile de venituri și structura costurilor.
La final vei pleca cu un model de funcționare a afacerii tale (sau schița unei idei) detaliat pe o pagină și care te va ajuta să găsești claritate în strategia ta de dezvoltare pentru viitor.
Bogdan Trandafir