„Afacerea înseamnă relații, cât de bine le construiești determină cât de bine îți construiesc (ele) afacerea..”

Brad Sugars, președinte ActionCOACH

Return on Investment (ROI/Randamentul investiției) este o măsură de performanță folosită pentru a evalua eficiența banilor cheltuiți și profitul pe care îl generează.

Un termen nou, mai eficient și care poate fi de folos, este Return on Relationship (ROR/Randamentul relațiilor).

ROR poate oferi informații mai profunde asupra eficienței personalității și a capacității acesteia de a intra în legătură cu oamenii.

Ted Rubin, un important strateg de marketing social și CMO al Photofy, definește ROI și ROR după cum urmează:

„ROR (Return on Relationship) este valoarea acumulată de o persoană sau de un brand ca urmare a cultivării unei relații.

ROI (Return on Investment) este simplu măsurată în dolari și cenți.

ROR (Return on Relationship) este valoarea (percepută și reală) care se va acumula în timp prin loialitate, recomandări și partajare.”

Ce poți face pentru a-ți crește randamentul relației?

  • În primul rând transformă liderul din tine.
  • În al doilea rând dezvoltă relația cu angajații.
  • În al treilea rând schimbă relația cu clienții.
  • În al patrulea rând optimizează relația cu furnizorii.
  • În al cincilea rând construiește relația cu concurența.

Cum să transformi liderul din tine?

  • Primul pas este să vizualizezi contribuția afacerii tale, în societate, pe termen lung.
  • Al doilea pas este să identifici care vor fi viitorii beneficiari și parteneri ai afacerii tale.
  • Al treilea pas este să cultivi relații cu cei ce vor fi viitorii parteneri.
  • Al patrulea pas este să dezvolți dialogul cu cei ce vor fii viitorii tăi clienți.

Vizualizează, identifică, cultivă și comunică!

Cum să dezvolți relația cu angajații?

  • Comunică-le tuturor DE CE afacerea ta trebuie să se bazeze pe relații.
  • Comunică-le celor din zona de decizie CE fel de relații trebuie să cultive.
  • Comunică-le celor din zona de execuție CUM să dezvolte relațiile pe termen lung.
  • Explică, comunică, instruiește, coordonează, corectează!
  • Cum să schimbi relația cu clienții?
  • Explică-le că ceea ce le oferi nu este doar temporar.
  • Dovedește-le că ceea ce le oferi este necesar pentru ei.
  • Arată-le că tot ceea ce vei construi va fi pentru ei.

Comunică, demonstrează, construiește, oferă!

Cum să optimizezi relația cu furnizorii?

  • Respectă-le intențiile și dialoghează pe perspective.
  • Oferă-le o perspectivă pe termen lung.
  • Angajează-i într-un parteneriat pe termen mediu.
  • Respectă, oferă opțiuni, sprijină, menține!
  • Cum să construiești relația cu concurența?
  • Demonstrează-le complementaritate în afaceri.
  • Ajută-i să-și identifice segmente noi de piață.
  • Sprijină-i în a-și găsi un loc în piață.

Convinge, ajută, cooperează!